Gönderen emel

Gardner'ın Tanımladığı zeka Türleri;

.Sözel-Dilsel zeka
.Mantıksal-matematiksel zeka
.Görsel-uzamsal zeka
.Bedensel-kinestetik zeka
.Müziksel-ritmik zeka
.Kişisel-içsel zeka
.Kişiselarası-sosyal zeka
.Doğa zekası

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÇOKLU ZEKA
Yaşamın temeli olan ve öğrenme hızının çok yüksek oluduğu Okul öncesi dönemde her yaş grubunun genel gelişim özelliklerinin ortak olmasına rağmen,her çocuk kendisine özgü yapıya sahiptir.Okulöncesi eğitimin çıkış noktası temel ilkelerinden biriside budur.Normal gelişim gösteren çocuklar çoklu zeka alanlarının tümüne sahip olmakla beraber farklı ortamda yaşamını sürdüğü için farklı zeka alanları gelişmiş olarak okula başlar.Okul öncesi yıllarda çocuk her yönüyle hızlı bir gelişim gösterdiği için zeka alanlarıyla ilgili teşhis koymak yanlıştır.Doğrusu eğitim programlarında tüm zeka alanlarını destekleyici etkinlikler yer vermektedir.Her çocuğun farklı öğrenme yöntemi teşhis edilebilir.Görerek,duyarak,işiterek yaşantı deneyleri kazanarak öğrenme yöntmlerinden hangisine eğilimli olduğuna dikkat edilmeli,hangi yöntemle kolay öğreniyorsa o yöntemi kullanarak öğrenmesi kolaylaştırılmalıdır.
.
EĞİTİM ORTAMININ HAZIRLANMASI
Çoklu zeka teorisinin uygulanmasında eğitim ortamının düzenlenmesi ayrı bir önem taşır.Böyle bir ortam içnde çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun zengin uyarıcılı bir çevre düzenine önem gösterilmelidir.Çocuklara tercih hakkı sunan açık uçlu materyellerden oluşan yaratıcılıklarını ortaya koyabilecekleri,yaşam deneyimleri kazanabilecekleri kendilerini ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.Böyle bir ortamda,hem çocuklar kendilerini yansıtma olanağı bulur hemde öğretmen onları tanımada zorlanmaz.

ETKİNLİKLER
Günlük programlarda yer alan tüm etkinliklerden çoklu zeka kuramının uygulanmasında yararlanılabilir.Bunlar;
- Gezi-gözlem
- Fen ve doğa etkinlikleri
- Oyun
- Müzik
- Drama
- Dramatik etkinlikler
- Türkçe dili etkinlikleri
- Yaratıcı sanat etkinlikleri
- Sınıf panoları,posterler
- İlgi köşeleri
- Sınıfa konuk çağırma,aile katılımı
- Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları
- Rutin etkinlikler

KAYNAK:
ASİYE KARADAĞ OKULÖNCESİNDE ÇOKLU ZEKA KÖK YAYINCILIK